[O1] Seryjne amory + sprężyny od RSa - czego się spodziewać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ciemkaa
    Classic
    • 2010
    • 22

    [O1] Seryjne amory + sprężyny od RSa - czego się spodziewać

    nie wiem,nie znam sie 8 głośników to napewno obsłuży?
  • MikeWRC
    Elegance
    • 2009
    • 995

    #2
    [O1] Seryjne amory + sprężyny od RSa - czego się spodziewać

    Czołem Ziomale,

    Całkiem niedawno upolowałem wreszcie na naszych aukcjach sprężyny od O1 RS niestey od wersji kombi . Chce je zamontować do O1 HTB TDi. Stąd kilka pytań:

    1) Czego mogę się spodziewać ?
    2) O to czy pasują raczej pytał nie będę, bo z tego co wiem to są takie same, mogą być jedynie trochę twardsze z tyłu
    3) Jakie macie wrażenia z jazdy na takiej kombinacji, czyli słabe seryjne amory + sprężyny RS
    4) Jak ze zużyciem różnych elementów zawieszenia przy takiej kombinacji.

    Dzięx za wszelkie podpowiedzi / uwagi .

    Moja Octavia:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

    Było: 116,3KM / 279,5Nm
    Jest: 143KM / 325,9NM

    Komentarz

    • Azazel
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 313
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Kiedyś wypytywałem o podobną kombinację, to dominowały głosy, że Octa w takim setupie będzie się prowadzić jak dzi*ka Nie ukrywam jednak, że wciąż mi to gdzieś siedzi w głowie, więc z chęcią poczytam, co tym razem ludzie powiedzą.
      2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
      2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

      Komentarz

      • czmielek
        Drive
        • 2010
        • 76

        #4
        Dobre pytanie. kto ma lub jeździł na takim zestawie niech się wypowie. Sam jestem ciekaw takiej kombinacji.

        Komentarz

        • juri
          Rider
          • 2010
          • 349
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          MikeWRC, jak zrezygnujesz z tego setupa to przygarnę twój zestaw :diabelski_usmiech
          Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

          Komentarz

          • Arti_r1
            RS
            • 2008
            • 2626

            #6
            mam założone springi od niecałego roku, i niema jeszcze jakiejś tam tragedii, da się jeździć.Od czasu do czasu bujnie ładnie, że przytre osłoną met :twisted: Ale i tak się już noszę z zamiarem wymiany :P
            Fabryka Barw :]

            Czarna O1 rs-line tdi
            Srebrna O2 Scout

            DACAR.team

            Komentarz

            • MikeWRC
              Elegance
              • 2009
              • 995

              #7
              Arti_r1, a jak z twardością, prowadzeniem, obniżeniem?

              Juri, jak mi się nie spodoba to wkurze się i kupie sobie Koni Sport, które wszyscy chwalą ...więc w razie co jesteś w pierwszy w kolejce ...

              Moja Octavia:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

              Było: 116,3KM / 279,5Nm
              Jest: 143KM / 325,9NM

              Komentarz

              • Nexus6
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4847
                • Volkswagen

                #8
                MikeWRC, dokup lepiej B6 lub B8 Bilsteina :diabelski_usmiech
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz

                • MikeWRC
                  Elegance
                  • 2009
                  • 995

                  #9
                  Nexus6, hehe też się nad tym zastanawiałem. Widziałem u januszadg, taki zestaw i wygląda naprawdę spoko. Tylko czy warto wydawać 1700 zeta na amory, czy nie lepiej wydać 2400 na gwint z regulacją Koni Sport Kit. Mnie kusi możliwość regulacji twardości i wysokości, a że nie lubie jeździć za twardo, to wydaje się najlepsza opcja. Wpadne jakoś na spota w Wawie i przejade się z naszymi ziomalami coby wybadać co mi lepiej pasuje.

                  Póki co, macie jeszcze jakieśuwagi dotyczące zestawu amory seria + springi RS?

                  Moja Octavia:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                  Było: 116,3KM / 279,5Nm
                  Jest: 143KM / 325,9NM

                  Komentarz

                  • OctaviaRS TDi
                    Elegance
                    • 2009
                    • 771

                    #10
                    Ja mam u siebie założone sprężyny Eibach - 30mm. Jest to zestaw, który nie jest dedykowany do RSa, bo Eibach dla RSa proponuje obniżenie o 20mm a do tego na przedniej osi dopuszczone max obciążenie to 1100kg, a nie jak mam teraz 1000kg (dla cywila )
                    Auto usiadło, jest sztywniejsze, lepiej prowadzi się w zakrętach. Na równych drogach, bez kolein, nie zauważyłem żadnych niepokojących zachowań auta. Na nierównych drogach nie zap**rdalam tak jak na w/w, dlatego w tej materii nie doradzę, ani nie pomogę.
                    Po założeniu nowego zestawu mogę jedynie powiedzieć : "żałuję, że nie zrobiłem tego w poprzednim aucie"

                    Jeżeli planujesz gwint to nie radzę wymieniać sprężyn. Koszty związane z taką operacją czyli montaż, potem zbieżność - a po wymianie na gwint znowu to samo. Szkoda kasy. No i do tego dochodzi jeszcze stracony czas. KUP GWINT :twisted:

                    Komentarz

                    • MrSpike
                      Rider
                      • 2008
                      • 295

                      #11
                      Zamieszczone przez MikeWRC
                      Nexus6, hehe też się nad tym zastanawiałem. Widziałem u januszadg, taki zestaw i wygląda naprawdę spoko. Tylko czy warto wydawać 1700 zeta na amory, czy nie lepiej wydać 2400 na gwint z regulacją Koni Sport Kit. Mnie kusi możliwość regulacji twardości i wysokości, a że nie lubie jeździć za twardo, to wydaje się najlepsza opcja.
                      koni sport kit to nie gwint a amorek koni sport + sprezyna. wysokosci tutaj nie ustawisz.
                      gwint koni kosztuje spooro wiecej.

                      pozdr
                      http://dobryprojekt.org

                      stage 1 - 250 / 370
                      stage 2 - 287 / 394

                      Komentarz

                      • MikeWRC
                        Elegance
                        • 2009
                        • 995

                        #12
                        MrSpike, a ja znalazłem coś takiego:



                        Tylko tutaj do Mondeo i kosztuje 2943 zeta. Jak przeszukałem po mojej Octavii to wyszło 2400 z hakiem.

                        Coś niedoczytałem ?

                        Moja Octavia:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                        Było: 116,3KM / 279,5Nm
                        Jest: 143KM / 325,9NM

                        Komentarz

                        • MrSpike
                          Rider
                          • 2008
                          • 295

                          #13
                          Zamieszczone przez MikeWRC
                          MrSpike, a ja znalazłem coś takiego:



                          Tylko tutaj do Mondeo i kosztuje 2943 zeta. Jak przeszukałem po mojej Octavii to wyszło 2400 z hakiem.

                          Coś niedoczytałem ?
                          regulacja w opisie to regulacja sily tlumienia. jest to jedyna regulacja tego zestawu. nie wiem gdzie widzisz jakas regulacje wysokosci?

                          o gwincie masz tutaj:


                          pozdr
                          http://dobryprojekt.org

                          stage 1 - 250 / 370
                          stage 2 - 287 / 394

                          Komentarz

                          • Arti_r1
                            RS
                            • 2008
                            • 2626

                            #14
                            Zamieszczone przez MikeWRC
                            Arti_r1, a jak z twardością, prowadzeniem, obniżeniem?
                            obniżyć to się obniżył widać na fotkach w moim wątku (nasze auta), prowadzenie się polepszyło, nie buja aż tak jak na seria springach,a z twardością?? hmm, niewiem heh, bo zakładając springi założyłem także 17 i się już przyzwyczaiłem, dlatego w zimie nie widziałem jakieś różnicy. Jedyne co, to na kołach zimowych przydarzy się przytarcie osłoną o jakieś wyboje, (ale tu myślę wymiana amorków zmieni postać rzeczy :wink: ) czy np. pas śniegu na drodze pomiędzy kołami :P
                            A co do odp.Nexus6, to słyszałem że właśnie ludzie są z takie zestawu zadowoleni. Dużo leon'ów jeździ na tych amorkach i springach fr
                            Fabryka Barw :]

                            Czarna O1 rs-line tdi
                            Srebrna O2 Scout

                            DACAR.team

                            Komentarz

                            • januszdg
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 263

                              #15
                              Ja na serii amorkach przy sprężynach RS jezdziłem u znajomego, jednak u mnie jest lepiej i to dużo!

                              Komentarz

                              • herman
                                Rider
                                • 2005
                                • 456

                                #16
                                Ja smigam na springach RS+ amory Bilstein przod+ felga 17 225/45

                                I tak..na zakretach swietnie, na prostej tez.. Mnie sie to podoba..komfort sie traci to wiadomo, ale zalezy co kto woli i na czym komus zalezy..

                                Nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze do springow z RS-a musi byc wieksza felga, smigalem an 15stce a potem zmiana na lato 17 i juz duzo lepiej w moim odczuciu..Co do obnizenia jest akceptowalne na nasze warunki, wyglada ladnie autko, kolka sie ladnie w wkomponowuja w nadkola..

                                Ja ogolnie polecam..
                                Załączone pliki
                                --------------

                                Komentarz

                                • Arti_r1
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2626

                                  #17
                                  Zamieszczone przez herman
                                  Nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze do springow z RS-a musi byc wieksza felga, smigalem an 15stce a potem zmiana na lato 17 i juz duzo lepiej w moim odczuciu
                                  w moim też. po 1-sze nie muszę zębów zaciskać że o coś w danej chwili przytre :P a po 2 lepiej wygląda
                                  Fabryka Barw :]

                                  Czarna O1 rs-line tdi
                                  Srebrna O2 Scout

                                  DACAR.team

                                  Komentarz

                                  • MikeWRC
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 995

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Arti_r1
                                    herman napisał/a:
                                    Nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze do springow z RS-a musi byc wieksza felga, smigalem an 15stce a potem zmiana na lato 17 i juz duzo lepiej w moim odczuciu

                                    w moim też. po 1-sze nie muszę zębów zaciskać że o coś w danej chwili przytre a po 2 lepiej wygląda
                                    No to dobrze się składa, bo w tym tygodniu montuje moje czarne Spidery 17'' . A jak u Was z wytrzymałością amorków i pozostałych elementów zawieszenia. Słyszałem, że przy twardszych sprężynach szybciej się zużywają. Może przy ori RSach trochę wolniej ?

                                    Moja Octavia:
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                                    Było: 116,3KM / 279,5Nm
                                    Jest: 143KM / 325,9NM

                                    Komentarz

                                    • Nexus6
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4847
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      MikeWRC, zapytaj sie hawranka, ujeżdża obecnie ex-moją O I z B8, springami RS'a i Powerflexem zamiast części gum w zawieszeniu. :diabelski_usmiech
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz

                                      • MikeWRC
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 995

                                        #20
                                        Nexus6, ale B8 + RS, a seria + RS to jak niebo i ziemia...

                                        Moja Octavia:
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                                        Było: 116,3KM / 279,5Nm
                                        Jest: 143KM / 325,9NM

                                        Komentarz

                                        • herman
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 456

                                          #21
                                          Co do trwalosci to nie ma tragedii ale wiadomo ze an serii bylo by lepiej..

                                          Wymienilem amorki z przodu przy 80 tys(jezdzilem na eibach),ale drogi mamy fatalne wiec wiadomo, poza tym tam cos nie tak z tym amorkiem bylo wiec nie wiem jaka byla bezposrednia przyczyna,,

                                          Teraz spojrzalem z ze z tylu mam poobrywane odboje amorków ale to tez nic niezwyklego(88 tys mam teraz)

                                          Nic tam wiecej sie nie zepsuło

                                          pozdrawiam
                                          --------------

                                          Komentarz

                                          • MikeWRC
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 995

                                            #22
                                            herman, a Ty też może zakładałeś sprężyny RS z kombi ?...ciekawie czy dużo sztywniejsze są te tylne sprężyny z kombiaków, bo trochę się martwie o pasażerów tylnej kanapu...mam nadzieję, że żona mnie nie zabije ...

                                            Moja Octavia:
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                                            Było: 116,3KM / 279,5Nm
                                            Jest: 143KM / 325,9NM

                                            Komentarz

                                            • herman
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 456

                                              #23
                                              witam,

                                              z tego co wiem byly z sedana..

                                              Mnie sie zdarza z 2 ma doroslymi osobami jezdzic z tylu, na feldze 17stce po b. nierownych drogach i pasazerowie nadal maja sie dobrze
                                              --------------

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MikeWRC
                                                Nexus6, ale B8 + RS, a seria + RS to jak niebo i ziemia...
                                                seria + RS to niestety chory pomysł :evil:
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • MikeWRC
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 995

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Nexus6
                                                  seria + RS to niestety chory pomysł
                                                  Nexus6, niskobudżetowy ...

                                                  Moja Octavia:
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                                                  Było: 116,3KM / 279,5Nm
                                                  Jest: 143KM / 325,9NM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...